Державне регулювання в сфері розмитнення вживаних автомобілів, важко назвати ефективним. Очевидно, що існуюче законодавство з цього питання потребує термінових та кардинальних змін.
Розуміють це і в парламенті. Нещодавно голова комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна розповіла про нові ставки за якими можна буде розмитнювати вживані авто. На її думку ставки треба знизити, повідомляє 24 канал.
«Зараз на новий автомобіль з об’ємом двигуна в 1,6 тис. куб. см акциз становить € 427, віком до п’яти років — € 2 629, понад п’ять років — € 3 906. За моєю шкалою, за новий автомобіль з таким об’ємом двигуна потрібно буде заплатити € 150, до п’яти років (Євро-5) — € 300, 2005-2009 роки випуску (Євро-4) — € 750, 2000-2004 роки (Євро-3) — € 1 500», - пояснила Южаніна. При цьому за автомобілі стандарту Євро-2 доведеться заплатити € 7 500, додала Южаніна.
Такі ставки розмитнення не влаштовують багатьох українців, По-перше в усіх країнах світу стандарти «Євро» застосовуються лише по відношенню до нових авто. По-друге, ми живемо в країні яка має свою національну валюту і прив’язувати ставки розмитнення до валют інших країн нелогічно. По-третє, такі ставки не вирішать проблеми масової експлуатації українцями авто на іноземній реєстрації.
У співтоваристві власників авто «на бляхах» так прокоментували ситуацію. «Нам в черговий раз пропонують напівзаходи. Не секрет, що більшість авто на Єврономерах, які українці купують і якими користуються — мають стандарти Євро-4, Євро-3 або Євро-2. Це відбувається по ряду причин:
1) Основна причина — у людей банально немає грошей на нові машини або щодо нового (до 5-ти років) випуску. Були б кошти, люди купували б машини з салонів як пані Южаніна, а також більша частина українських депутатів і уряду;
2) Друга причина — ринок завалений машинами на українській реєстрації в жахливому стані (в тому числі і завдяки нашим дорогам), які стоять в рази дорожче за європейські аналоги тих же років. З цієї причини будь-яка нормальна людина хоче купити авто яке не потребує великих вкладень і яке буде набагато в кращому стані, ніж він може взяти його тут.
Таким чином складається враження, що в нашому уряді вважають, що середньостатистичний українець зі своєї ЗП в 150-300 у.о. повинен ще попрацювати кілька років, щоб накопичити і оплатити розмитнення авто, який він купив або хоче купити собі в Європі. На тлі європейських зарплат (які апріорі в кілька разів вище наших) і їх цін на розмитнення (нагадаємо, що ця процедура в середньому коштує 300-500 євро МАКСИМУМ) все це виглядає неприпустимо», пишуть активісти товариства «евробляхерів».
Таким чином складається враження, що в нашому уряді вважають, що середньостатистичний українець зі своєї ЗП в 150-300 у.о. повинен ще попрацювати кілька років, щоб накопичити і оплатити розмитнення авто, який він купив або хоче купити собі в Європі. На тлі європейських зарплат (які апріорі в кілька разів вище наших) і їх цін на розмитнення (нагадаємо, що ця процедура в середньому коштує 300-500 євро МАКСИМУМ) все це виглядає неприпустимо», пишуть активісти товариства «евробляхерів».