Окружний суд округу Коул, штат Міссурі, головуючий суддя Деніел Р. Грін, 22 листопада 2021 року виніс повне рішення проти обмежень та повноважень, накладених Департаментом охорони здоров’я та старшого покоління.
Рішення починається так:
«Ця справа стосується того, чи можуть постанови Департаменту охорони здоров’я та старших служб штату Міссурі скасувати представницький уряд у створенні законів про громадське здоров’я, і чи може воно санкціонувати закриття школи чи зборів на основі вільної думки необраного чиновника. Цей суд вважає, що не може».Справа вирішується на підставі того, що укази явно порушили традиційний поділ влад між законодавчою та виконавчою гілкою. Законодавча влада не може передати свої повноваження приймати закони необраному бюрократу ні за конституційною традицією в республіканській формі правління, ні за Конституцією Міссурі.
«Держава делегувала правотворчі повноваження адміністративному органу, а адміністративний орган, загалом, делегував широкі нормотворчі повноваження необраній адміністративній посадовій особі. Такий тип подвійного делегування, що призводить до законотворчості адміністративним суб’єктом, є недопустимим поєднанням законодавчої та адміністративної влади».
Повноваження, які регламентом Департаменту надаються адміністративній посадовій особі для впровадження заходів контролю та створення та виконання розпоряджень, є правом на власний розсуд – загальним, щоб дозволити бюрократам по всьому Міссурі відкрито творити закони.
Правила, кодифіковані в 19 CSR 20-20.040(2)(G) -(I), 19 CSR 20-20.040(6), не встановлюють жодних стандартів, якими б керувалися директор Департаменту або заступники директора Департаменту у своїх створення розпоряджень щодо запобігання поширенню інфекційної хвороби в державі. Державний дозвільний акт не передбачає стандартів для видачі наказів.
Накази, санкціоновані нормативними актами, повністю підлягають розсуду посадової особи і є безмежними, безстандартними та не мають належного законодавчого підгрунтя щодо їх створення. Положення створюють систему управління охороною здоров’я в масштабі штату, яка дозволяє необраним чиновникам ні перед ким не відповідати.
Позивачі надали достатньо доказів того, що директори агентств охорони здоров’я в штаті Міссурі використовували повноваження, надані їм 19 CSR 20-20.040, для здійснення нестримних і необмежених особистих повноважень для прийняття законів. Місцеві директори охорони здоров’я випустили загальнозастосовні накази, як у письмовій, так і в усній формі, які вимагають від осіб, які перебувають у їхній юрисдикції, носити маски, обмежують кількість людей у власних будинках, обмежують використання шкільних та ділових приміщень, включаючи столи, парти та навіть шафки, що встановлюють відстань між людьми, виключають учнів зі школи через карантин та правила ізоляції, створені директорами охорони здоров’я на основі масок чи інших критеріїв, не встановлених належним чином ні законодавчим органом штату, ні правилами Департаменту.
Це неприпустиме право самостійно створювати нові закони нібито делеговано їм 19 CSR 20-20.040(2)(G) -(I), 19 CSR 20-20.040(6), але Mo. CONST. ст. II, § 1 просто і чітко забороняє таке законотворення.
Директору місцевої агенції охорони здоров’я конституційно заборонено на власний розсуд видавати загальнозастосовні правила, які забороняють або вимагають певної поведінки та дисциплінарних наслідків за порушення в односторонньому порядку створених директором правил. Тим не менш, це відбувається по всьому штату вже понад 18 місяців, завдяки неконституційній формулі, захованій в державних нормативних актах. Положення Департаменту, які дозволяють директору агентства з охорони здоров'я створювати та виконувати накази та вживати інших дискреційних «заходів контролю», які переважно викладені в 19 CSR 20-20.040(2) (G)-(1) і (6), є неконституційними. і тому є недійсними...
Директор агентства охорони здоров’я, який має повноваження закривати школу чи збори, володіє неймовірною силою, щоб примусити своїх підданих підкоритися.
Постанова Департаменту про дозвільне закриття перетворює рекомендації і навіть примхи директора медичної установи в закон, який має позовну силу. Якщо директор установи охорони здоров’я дотримується «думки», що школа робить недостатньо, він може її закрити. І згідно з положенням, він єдиний, хто може дозволити її відкрити знову. Цю неймовірну владу не можна законно віддати в руки одного бюрократа...
Школи та місця громадських зібрань більше не повинні боятися свавільного закриття через примхи чиновників із охорони здоров’я. Ця система абсолютно несумісна з представницьким урядом і поділом влади і висміює нашу Конституцію Міссурі та концепцію поділу влади.
Протягом 2020 і 2021 років жителі штату Міссурі підпадають під дію наказів, створених і виданих бюрократичним указом поза обов’язковим для Конституції законодавчим процесом.
Ці розпорядження суттєво відрізняються між округами, хоча COVID-19 не є специфічною хворобою округу. Позивачі надали докази того, що жителі штату Міссурі піддавалися неконституційно створеним «наказам про охорону здоров’я», які, наприклад, забороняють їм залишати свої будинки, розташовані в певних округах, за винятком певних окреслених причин, дозволяють проводити богослужіння, але забороняють вивчення Біблії, вимагають від учнів початкової школи носити маски в приміщенні, навіть під час гри в баскетбол, і забороняють дітям давати «п’ять».
Позивачці Шеннон Робінсон не дозволялося приїжджати до власного дому, навіть у масках, навіть із соціальною дистанцією, оскільки у неї велика сім’я, і кількість людей перевищувала б дозволену кількість людей за її власним обіднім столом. Коли вона переїхала з округу Сент-Луїс до округу Франклін, вона знову могла мати друзів.
Ресторани були в односторонньому порядку закриті навіть без будь-якої інфекції та без перевірки на підставі адміністративно виданих «приказів про здоров’я», які порушують Конституцію, а ресторани на вулиці в сусідньому окрузі залишались відкритими.
Дітей вилучають зі шкіл в деяких округах, але не в інших, на основі різних правил носіння масок, виданих місцевими чиновниками охорони здоров’я, які створені неконституційно.
Позивачі надали докази того, що ці накази, видані директорами агенцій охорони здоров’я, набувають чинності без громадських коментарів і набирають чинності після опублікування в Інтернеті. Ці бюрократичні укази діють на невизначений термін, доки вони не будуть видалені або відредаговані на підставі думки бюрократа, який їх написав...
Чи можна сказати, що COVID-19 знає, що він зупиняється на певних кордонах округу і не йде далі за ці кордони?
Абсолютно нераціонально, що на даний момент, коли COVID-19 поширився по всьому світу, першокласнику у Вайлдвуді заборонено займатися спортом, а першокласнику в окрузі Джефферсон, який живе менше ніж за милю, дозволили це робити.
Індивідуальні свободи по-різному зачіпаються в штаті Міссурі, пов’язані з однією і тією ж хворобою COVID-19 завдяки нормам Департаменту, які дозволяють одній особі приймати та виконувати закони, а також закривати справи без жодних інших стандартів, крім абсолютно безапеляційної та незаперечної «думки» щодо охорони здоров'я населення. Положення Департаменту дозволяють різне ставлення в межах округів у спосіб, який є абсолютно довільним і порушує положення про рівний захист Конституції Міссурі, Mo. CONST. ст. II, § 1.