Асоціація “Український клуб аграрного бізнесу” звертається до влади та керівництва АТ “Укрзалізниця” з проханням припинити маніпуляції щодо створення штучного дефіциту вагонів УЗ, а натомість напрацювати дієвий та доброчесний порядок проведення аукціонів.
Нещодавно стало відомо, що “Укрзалізниця” з 19 січня в черговий раз планує змінювати умови проведення аукціонів. Одним з аргументів такого рішення слугує те, що “анонімні” вантажовідправники наполягають на змінах.
Водночас, вже протягом 3-х місяців агроспільнота невпинно наголошує на високій вартості оренди вагонів, потерпаючи від свавілля чиновників УЗ, які створюють штучні умови дефіциту пропозиції вагонів на ринку, чим спричиняють збитки реальним вантажовідправникам-виробникам зерна.
“Через недалекоглядну політику УЗ і відсутність регламентів, які б систематизували проведення аукціонів на оренду вагонів-зерновозів, аукціони перетворилися на ручний інструмент для маніпулювання та збагачення на аграріях, котрі, в свою чергу, опинилися у безвихідній ситуації та вимушені користуватись послугами монополіста. Крім цього, збільшення строків погодження ЄЛЗ лише загострює становище, за що також розрахуються вантажовідправники”, - наголошує Олег Хоменко, генеральний директор УКАБ.
Наразі відсутні чіткі зрозумілі норми того, хто та на підставі чого визначає дату проведення аукціонів і кількість вагонів, що виставляються. Ця інформація втаємничена. Натомість в пасажирський перевезеннях маємо досить зрозумілу ситуацію – каси вокзалів працюють щоденно, а квитки продаються онлайн цілодобово.
Тож агроспільнота вимагає, щоб такі ж чіткі “правила гри” існували й в площині вантажоперевезень. За відсутності конкретного порядку проведення аукціонів ніхто не несе й відповідальності, оскільки немає що порушувати при незатверджених процедурах.
УКАБ звертається до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів, Мінінфраструктури та Антимонопольного комітету із закликом не допустити маніпуляцій зі створення штучного дефіциту вагонів УЗ, які є індикатором для всього ринку перевезень та призводять до завищення вартості транспортування зернових вантажів. Також наполегливо просимо Мінінфраструктури та АТ “Укрзалізниця” спільно з реальними вантажовідправниками нарешті напрацювати та затвердити прозорий порядок проведення аукціонів.